Audzināšanas darbs tiek īstenots, balstoties uz valstī, pilsētā un izglītības iestādē izvirzītajām audzināšanas prioritātēm, mērķiem un uzdevumiem, aptverot visus audzināšanas darba virzienus izglītības iestādē.
Audzināšanas darba mērķis 2023./2024.m.g.
* Izglītot, audzināt, attīstīt skolēnu kā mūsdienīgu, atbildīgu, personību, kura izprot savas un sabiedrības intereses un vajadzības.
Audzināšanas darba uzdevumi 2023./2024.m.g.
- Veicināt vecāku līdzatbildību bērna audzināšanā.
- Sabalansēt labbūtību skolā un ģimenē.
- Pilnveidot prasmes uzturēt pozitīvas savstarpējās attiecības.
- Veidot izpratni par sabiedrības morālajām vērtībām un rīkoties saskaņā ar tām.
- Rosināt izglītojamos paškontrolei un sevis mērķtiecīgai pilnveidošanai.
- Veidot vajadzību pēc klases tradīcijām gan ikdienā, gan svētkos.
- Aktualizēt vecāku līdzatbildību un veicināt sadarbību ar vecāku padomi.
- Mācīt skolēnus motivēti darboties skolēnu pašpārvaldē, lai skolas dzīvi pielāgotu savām interesēm.
- Savlaicīgi prognozēt skolēnu prasmes un vajadzības nākotnes plānu apzināšanā un izvēlē.
- Ieinteresēt skolēnus jēgpilni izmantot brīvo laiku, apmeklējot interešu izglītības nodarbības.
Audzināšanas procesā būtiskākie izkopjamie tikumi ir:
- atbildība – griba un spēja paredzēt savas izvēles un rīcības sekas un rīkoties, respektējot cita
- cilvēka cieņu un brīvību;
- centība – čaklums, uzcītība, rūpība un griba jebkuru darbu veikt pēc iespējas mērķtiecīgāk,
- kvalitatīvāk un produktīvāk;
- drosme – izlēmība, baiļu pārvarēšana, rakstura stingrība, situācijas novērtēšana un cieņpilna
- rīcība, uzņēmība, centieni pēc taisnīgā un labā;
- godīgums – uzticamība, patiesums, vārdu un darbu saskaņa;
- gudrība – māka izmantot zināšanas labā veicināšanai savā un sabiedrības dzīvē;
- laipnība – vēlība, atsaucība pret citiem, pieklājība;
- līdzcietība – attīstīta empātija, vēlme iejusties otra pārdzīvojumos un aktīvs atbalsts;
- mērenība – rīcības un uzskatu līdzsvarotība, spēja nošķirt saprātīgas vēlmes no nesaprātīgām
- un atteikties no nevajadzīgā, atturēšanās no tā, kas traucē personas attīstību;
- savaldība – uzvedības un emociju izpausmju kontrole un vadība, respektējot savu un citu cilvēku brīvību, kā arī cienot sevi un citus;
- solidaritāte – savstarpējs atbalsts un rīcības saskaņotība, rūpes par savu, citu un kopīgu
- labumu, demokrātisks dialogs ar citiem;
- taisnīgums – godprātīga lemšana, cilvēktiesību un citu saprātīgu interešu un morāles normu
- ievērošana;
- tolerance – iecietība, vēlme izprast atšķirīgo (piemēram, cilvēka ārējo izskatu, veselības
- stāvokli, uzvedību, viedokli, ticību, paražas).
Cieceres pamatskolas audzināšanas darba plānojums 2020.-2023. m.g.
Cieceres pamatskolas audzināšanas darba plānojums 2023-2026.m.g.