Audzināšanas darbs

Audzināšanas darbs tiek īstenots, balstoties uz valstī, pilsētā un izglītības iestādē izvirzītajām audzināšanas prioritātēm, mērķiem un uzdevumiem, aptverot visus audzināšanas darba virzienus izglītības iestādē.

Audzināšanas darba mērķis 2023./2024.m.g.

* Izglītot, audzināt, attīstīt skolēnu kā mūsdienīgu, atbildīgu, personību, kura izprot savas un sabiedrības intereses un vajadzības.

 Audzināšanas darba uzdevumi 2023./2024.m.g.

  1. Veicināt vecāku līdzatbildību bērna audzināšanā.
  2.   Sabalansēt labbūtību skolā un ģimenē.
  3.   Pilnveidot prasmes uzturēt pozitīvas savstarpējās attiecības.
  4.   Veidot izpratni par sabiedrības morālajām vērtībām un rīkoties saskaņā ar tām.
  5.   Rosināt izglītojamos paškontrolei un sevis mērķtiecīgai pilnveidošanai.
  6.   Veidot vajadzību pēc klases tradīcijām gan ikdienā, gan svētkos.
  7.   Aktualizēt vecāku līdzatbildību un veicināt sadarbību ar vecāku padomi.
  8.   Mācīt skolēnus motivēti darboties skolēnu pašpārvaldē, lai skolas dzīvi pielāgotu savām interesēm.
  9.   Savlaicīgi prognozēt skolēnu prasmes un vajadzības nākotnes plānu apzināšanā un izvēlē.
  10. Ieinteresēt skolēnus jēgpilni izmantot brīvo laiku, apmeklējot interešu izglītības nodarbības. 

Audzināšanas procesā būtiskākie izkopjamie tikumi ir:

  • atbildība – griba un spēja paredzēt savas izvēles un rīcības sekas un rīkoties, respektējot cita
  • cilvēka cieņu un brīvību;
  • centība – čaklums, uzcītība, rūpība un griba jebkuru darbu veikt pēc iespējas mērķtiecīgāk,
  • kvalitatīvāk un produktīvāk;
  • drosme – izlēmība, baiļu pārvarēšana, rakstura stingrība, situācijas novērtēšana un cieņpilna
  • rīcība, uzņēmība, centieni pēc taisnīgā un labā;
  • godīgums – uzticamība, patiesums, vārdu un darbu saskaņa;
  • gudrība – māka izmantot zināšanas labā veicināšanai savā un sabiedrības dzīvē;
  • laipnība – vēlība, atsaucība pret citiem, pieklājība;
  • līdzcietība – attīstīta empātija, vēlme iejusties otra pārdzīvojumos un aktīvs atbalsts;
  • mērenība – rīcības un uzskatu līdzsvarotība, spēja nošķirt saprātīgas vēlmes no nesaprātīgām
  • un atteikties no nevajadzīgā, atturēšanās no tā, kas traucē personas attīstību;
  • savaldība – uzvedības un emociju izpausmju kontrole un vadība, respektējot savu un citu cilvēku brīvību, kā arī cienot sevi un citus;
  • solidaritāte – savstarpējs atbalsts un rīcības saskaņotība, rūpes par savu, citu un kopīgu
  • labumu, demokrātisks dialogs ar citiem;
  • taisnīgums – godprātīga lemšana, cilvēktiesību un citu saprātīgu interešu un morāles normu
  • ievērošana;
  • tolerance – iecietība, vēlme izprast atšķirīgo (piemēram, cilvēka ārējo izskatu, veselības
  • stāvokli, uzvedību, viedokli, ticību, paražas).

Cieceres pamatskolas audzināšanas darba plānojums 2020.-2023. m.g.

Cieceres pamatskolas audzināšanas darba plānojums  2023-2026.m.g.